اخبار برگزیده

توصیه های حقوقی به زائرین اربعین

توصیه های حقوقی به زائرین اربعین به نقل از  سایت موسسه حقوقی و داوری عدل نوین مدافع ایرانیان      توصیه های حقوقی به زائرین اربعین با سلام خدمت شما بزرگوار ، شما به زیارت حضرت امام حسین(ع) دعوت شدید و امیدواریم که سفر خوبی را داشته باشید .از شما خواستاریم که نائب الزیاره باشید […]

اشتراک گذاری
۱۵ شهریور ۱۴۰۱
102 بازدید
کد مطلب : 342

توصیه های حقوقی به زائرین اربعین به نقل از  سایت موسسه حقوقی و داوری عدل نوین مدافع ایرانیان   

 

توصیه های حقوقی به زائرین اربعین
با سلام خدمت شما بزرگوار ،
شما به زیارت حضرت امام حسین(ع) دعوت شدید و امیدواریم که سفر خوبی را داشته باشید .از شما خواستاریم که نائب الزیاره باشید و‌ همه مسلمین را دعا بفرمایید .التماس دعا داریم .

با توجه به وضعیت کشور عراق لازم است موارد زیر رعایت گردد :

۱. گذرنامه شناسنامه و سند هویتی بین المللی است ،در حفظ آن کوشا باشید ،حتما از تمام صفحات آن عکس خوانا بگیرید و ضمن ذخیره در گوشی ،به یکی از اقوام مورد اعتماد در ایران ،تصا‌ویر آنرا بفرستید .

۲.سفارت ایران و نمایندگی کنسولی وظیفه صیانت از حقوق هموطنان را دارد ،به محض مفقودی گذرنامه به نمایندگی های کنسولی اطلاع دهید .

۳.اخبارو اطلاعات اربعین را از مبادی رسمی پیگیری نمایید . به شایعات توجه نفرمایید .

۴.با توجه به وضعیت حکومت نظامی در برخی از شهر های عراق، به هیچ‌وجه به سمت شهرهای بغداد، کاظمین و سامرا نروید.

۵.در هر شهری که اسکان دارید، بمانید و از تردد در خارج از محدوده اطراف حرم‌ها خودداری کنید. همچنین در کربلا و نجف، یا در میانه راه این دو شهرمقدس، هرکجا که در امنیت هستید، مستقر شوید.

۶. امنیت در کربلا و نجف برقرار است. اما سعی داشته باشید خارج از محدوده حرم نروید و از حضور در تجمعات هرچند کوچک در خارج از سیطره‌ها بپرهیزید.

۷. به هیچ‌وجه از خانواده جدا نشوید . خواهران بصورت دسته جمعی به سمت حرم حرکت نمایند .

۸. به اماکن شلوغ یا محل تجمع و درگیری‌ها نروید و در صورت شنیدن صدای تیراندازی در محلی امن مستقر شوید و تا‌ پایان درگیری‌ها همان جا بمانید.

۹. اگر گروه و جریان انحرافی قصد تحریک افکار عمومی را داشتند، بی‌توجه بوده و در برابر آن‌ها سکوت کنید و اصلا سعی در توجیه آن‌ها نداشته باشید.

۱۰. در مباحث سیاسی مشارکت نداشته باشید و در صورتی کسی خواست که موضوعات سیاسی را مطرح یا جریان انحرافی به مقدسات توهین کند، خونسردی خود را حفظ کرده و آنجا را ترک کنید.

۱۱. به توصیه‌های امنیتی توجه و به آن‌ها عمل کنید تا در سلامتی به کشور بازگردید.‌

۱۲.از حمل مواد مخدر ،دارو هایی که کدئین دار می باشد و مواد ممنوعه خودداری بفرمایید .

۱۳.در هنگام سوار شدن خودروهای سواری به ظاهر راننده و آداب و برخورد آن توجه نمایید .حتی المقدور با خودروهای عمومی جابجا شوید .

۱۴.در هنگام اسکان در منزل افراد ،حتما اطمینان حاصل نمایید که فرد میزبان واقعی است و با کسب اطمینان لازم .اسکان نمایید .اسکان شما بیش از یک شب نباشد .

۱۵.شما در کشور دیگری اقامت دارید .به قوانین و مقررات کشور میزبان احترام بگذارید .

موسسه حقوقی و داوری عدل نوین مدافع ایرانیان
در خدمت شماست .
سفری خوب ، همراه با سلامتی را برای شما آرزومندیم.
منبع :

سایت موسسه حقوقی و داوری عدل نوین مدافع ایرانیان   

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *