اخبار برگزیده
/تخفیف برای بیمارانی که از مسیر «ارجاع»، بستری شوند

سامانه یکپارچه پرونده الکترونیک رونمایی شد

سامانه یکپارچه پرونده الکترونیک و نظام ارجاع در ششمین جلسه قرارگاه پزشکی خانواده با حضور وزیر بهداشت و جمعی از مسوولان نظام سلامت، رونمایی شد.
اشتراک گذاری
۱۹ فروردین ۱۴۰۲
59 بازدید
منبع : ایسنا
کد مطلب : 642

مراسم آیین رونمایی از سامانه نظام ارجاع در برنامه پزشکی خانواده صبح امروز در محل وزارت بهداشت با حضور وزیر بهداشت، معاونین وزارتخانه، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت، رئیس سازمان نظام پزشکی و… برگزار شد.

یکی از صدها برنامه مرتبط با اجرای طرح پزشکی خانواده، موضوع نظام ارجاع و بازخورد است؛ در این برنامه در صورتی که بیماری به پزشک خانواده خود مراجعه کند و پس از معاینه و ارزیابی مشخص شود که بیمار نیازمند دریافت خدمات سرپایی توسط یک متخصص و یا یک پزشک فوق تخصص است، از طریق بخش جدیدی که در نسخه الکترونیک اضافه شده است، می‌تواند برای بیمار ارجاع را ثبت کند تا پس از مراجعه بیمار به مرکز تخصصی و فوق تخصصی، پزشک معالج در آن سطح ضمن ویزیت بیمار، اسناد پزشکی مورد نیاز را که توسط پزشک خانواده ارسال شده است را رویت کند.

پس از انجام ویزیت هرگونه اقدامی که توسط متخصص و فوق تخصص انجام شود، اعم از تجویز دارو، آزمایش، صدور دستور بستری و یا ارجاع به متخصص دیگر، همگی در قالب اسناد الکترونیک به پزشک خانواده در همان لحظه منعکس می‌شود تا وی در جریان روند بیماری و درمان فرد قرار گیرد که به این مرحله آخر «بازخورد» یا «پسخوراند» می‌گویند.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، فایده‌ای که این برنامه برای بیمار در روند درمانش ایجاد می‌کند را می‌توان به دو بخش تقسیم کرد. بخش اول مربوط به این است که اطلاعات بیمار شامل تمام اقدامات تشخیصی و درمانی انجام شده در معرض دید پزشکان معالج قرار می‌گیرد تا از این اسناد در جهت تشخیص دقیق‌تر و اقدامات مناسب‌تر استفاده به عمل آید و برای بیمار خدمات تشخیصی یا اقدامات درمانی و دارویی تکراری که برای وی و نظام سلامت هزینه ایجاد می‌کند، جلوگیری شود.

فایده دوم نیز این است که در صورتی که بیمار از مسیر ارجاع به متخصصین مراجعه کند، در صورتی که وی نیازمند بستری شناخته شود، هزینه‌هایی که بیمار باید بپردازد یا همان فرانشیز مشمول تخفیف خواهد شد.

منبع : ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *