اخبار برگزیده

نمایندگان مردم مازندران در مجلس شورای اسلامی از رئیس جمهور چه خواستند

چند تن از نمایندگان مردم مازندران در مجلس شورای اسلامی در نشست شورای اداری استان که جمعه شب با حضور رییس جمهور و اعضای هیات دولت در ساری برگزار شد، بر ضرورت توجه ویژه آیت الله سیدابراهیم رییسی به این استان به خاطر ارا ئه خدمات ملی در بخش‌های مختلف تاکید کردند. علی بابایی کارنامی نماینده […]

اشتراک گذاری
۲۰ اسفند ۱۴۰۰
166 بازدید
کد مطلب : 170

چند تن از نمایندگان مردم مازندران در مجلس شورای اسلامی در نشست شورای اداری استان که جمعه شب با حضور رییس جمهور و اعضای هیات دولت در ساری برگزار شد، بر ضرورت توجه ویژه آیت الله سیدابراهیم رییسی به این استان به خاطر ارا ئه خدمات ملی در بخش‌های مختلف تاکید کردند.

علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی در این نشست گفت : مازندران از ظرفیت و ویژگی های منحصر به فردی برای توسعه برخوردار است که باید شکوفا شود.

وی افزود: مازندران به لحاظ این که قطب تولید محصولات کشاورزی است و کالاهای دیگر استان های کشور را تامین می کند باید به طور ویژه دیده شود و نیازمند تفویض اختیارات متمرکز است.

بابایی کارنامی با درخواست از رییس جمهور برای تفویض اختیار به استاندار مازندران جهت ساماندهی مسایل و مشکلات استان ، گفت : در صورت تحقق این مهم بسیاری از مشکلات فراروی استان و مردم دیار علویان رفع خواهد شد.

این نماینده مجلس یکی از مطالبات بر زمین مانده را تشکیل سازمان عمران ساحل برشمرد و  گفت : تشکیل سازمان عمران سواحل در برنامه پنجم توسعه مورد توجه قرار گرفت و درخواست تا از رییس جمهور این است که با تهیه و ارسال لایحه به مجلس ، مقدمات تشکیل این سازمان را مهیا کند.

بابایی کارنامی از طرح های عمرانی نیمه تمام فراوان در مازندران به عنوان بخش دیگری از مشکلات استان یاد کرد و افزود : بعضی از طرح های نیمه تمام استان بیش از ۳۰ سال قدمت دارند مانند کمربندی ساری، جاده تاکام – ساری ، تعریض جاده گهرباران و برخی دیگر از طرح های راهسازی از رامسر تا گلوگاه که به حال خود رها شده است.

وی گفت : راه های تامین منابع مالی طرح های عمرانی در مازندران باید از ظرفیت های غیر منابع جاری تامین اعتبار شود .

این نماینده مجلس همچنین بر ضرورت توجه به نیروی انسانی نخبه مدیریتی مازندران تاکید کرد و افزود : مازندران در زمینه نیروی انسانی پرظرفیت است و باید از این ظرفیت در سطح ملی استفاده شود و مازندران می تواند در سطح معاونان وزیر نماینده داشته باشد.

کارخانه نساجی مشکلی برای تمام فصول 

نماینده مردم قائم شهر،سوادکوه ،جویبار سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه به مشکلات نساجی مازندران در قائمشهر اشاره کرد و خطاب به رئیس جمهوری گفت: در سفر سال گذشته حضرتعالی به عنوان رئیس قوه قضائیه از کارخانه نساجی قائشمهر بازدید کردید و قول حل مشکلات این کارخانه را دادید.

کیوان مرادیان با انتقاد از بی توجهی بانک ملی به عنوان متولی اصلی این کارخانه نسبت به دستور صادر شده ، افزود: در حالی که حضرتعالی دستور حل مشکلات مالکیت را دادید و پیگیری هایی را برای هیات داوری این کارخانه انجام شد ، اما همچنان بانک ملی که باید درخواست و مدعی حل این مسایل باشد ،امتناع می کند .

وی بیان داشت : دادگستری مازندران و قائمشهر ، نمایندگان مازندران در مجلس شورای اسلامی و حتی  وزیر اقتصاد به این موضوع به صورت جدی وارد شدند ، اما هیچ اتفاقی نیفتاده است.

وی با اظهار این که ۵۰ هکتار زمین این کارخانه دست افرادی افتاده است که سبب بیکاری بیش از ۲ هزار نفر هستند ، گفت : آقای رئیس جمهور عزیز خواهش می کنیم این قصور را جدی بگیرید و برای حل مشکلات بیکاری مردم مازندران پیگیری کنید و نگذارید برخی ها این کارخانه را مانند دستمال استفاده شده کنار بگذارند و به هدف مالی خود برسند.

 

خداحافظی غرب مازندران با کشاورزی

نماینده مردم نوشهر و چالوس که عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی است نیز با قدردانی از حضور میدانی رئیس جمهور در استان مازندران ، گفت :  رابطه عرضه و تقاضای زمین در مازندران بویژه غرب مازندران تغییر کرده است و مردم این غرب مازندران معیشت خود را به مردم کشور گره زده اند.
محمدعلی محسنی بندپی افزود : در غرب مازندران کشاورزی آخرین نفس های خود را می کشد و تعارض بین محیط زیست و دیگر دستگاه های متولی باعث شده که روند توسعه اقتصادی در این منطقه کُند شود.
وی ادامه داد : همچنان درگیر برنامه های گردشگری هستیم اما در این برنامه هم ضعف وجود دارد و برنامه راهبردی برای توسعه این دیار وجود ندارد.
محسنی بندپی گفت : از رئیس جمهور خواهش می کنم که اعتبارات سفر استانی به عدالت توزیع شود و و این اعتبار در زمان حاضر برای غرب مازندران چشمگیر نیست.

آسیب سد فینسک به محیط زیست مازندران 

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست گفت: مازندران دیار علویان طلایه دار دفاع از ارزش ها بوده و با تقدیم بیش از ۱۰ هزار شهید،  وفاداری خود را به نظام اسلامی ثابت کرده است.

رضا حاجی پور افزود: مازندران از ظرفیت های فراوان و بی بدیلی برخوردار است که در طول سال های گذشته مغفول واقع شده و بدرستی از آنها استفاده نشده است.

وی وجود سه بندر، سه فرودگاه و دسترسی به پایتخت از سه مسیر و هماسیگی با کشورهای اوراسیا را از ظرفیت های بی بدیلی مازندران برشمرد و گفت که با توجه به این ظرفیت ها، در چند سال اخیر به طول راه آهن شمال افزوده نشده است.

حاجی پور با اشاره به انتقال مجدد آب از مناطق پایین دست سد لار و احداث سد فینیسک بر روی سرشاخه های تجن در حوزه جغرافیایی سمنان ، گفت : این پروژه ها می تواند به محیط زیست منطقه ضربه وارد و کشاورزان مازندرانی را با مشکل کمبود آب مواجه کند.

وی با اشار به معضل زباله در مازندران ، افزود : موضوع پسماند دراین استان در حال تبدیل شدن به یک فاجعه است که برای رفع این مشکل باید فکر اساسی شود.

به گزارش ایرنا ، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور در هفدهمین سفر استانی دولت سیزدهم، صبح امروز جمعه ۲۰ اسفند وارد استان مازندران شد. بازدید از تعدادی طرح اقتصادی و عمرانی و بازدیدهای سرزده، دیدار با اقشار مردم، دیدار با مجموعه کارشناسان ارشد محیط زیست و همچنین شرکت در شورای اداری استان در سفر یک‌روزه رئیس‌جمهور به مازندران برنامه‌ریزی‌شده است.

آیت‌الله رئیسی پیش از این به ۱۶ استان کشور شامل هرمزگان، قم، یزد، لرستان، زنجان، سمنان، اردبیل، فارس، خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، گیلان و گلستان سفر کرده است.

شانزدهمین مقصد سفر رئیس‌جمهور و هیات دولت استان گلستان بود که جمعه هفته گذشته انجام شد و مازندران هم هفدهمین مقصد سفر استانی آیت‌الله رئیسی انتخاب شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *